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Pica artery
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Wallenberg’s initial description of Wallenberg Syndrome. Pulsation der Halsgefässe rechts stärker als links. Bei der Auscultation des rechten Warzenfortsaties systolisches Geräusch, das sich nach hinten bis zur Grista occipitalis, nach unten bis zum Unterkieferwinkel, nach vorne (sehr schwach!) bis zur Schläfe verfolgen lässt. In den folgenden Wochen verschwinden allmälig die Schluckbe- schwerden, die Neigung nach links zu fallen, die Ataxie die anderen Erscheinungen, namentlich die Stimmband-, Zungen-, Gaumenparese und die SensibilitätsstOrungen bleiben im Wesentlichen stationär. Andeutimg von Ataxie des linken Beines ohne Störung der groben Kraft. Alterationen der übrigen Empfindungsqualitäten (namentlich Ortssinn, faradocutane Sensibilität, Drucksinn) in geringem Grade…ġ0. Störungen des Schmerzund Kältegefühls an der rechten Rumpfhälfte…ĩ. Fehlen des linken Comeal- und Conjunctivalreflexes.Ĩ. Sensibilitätsstörung im Bereiche des ersten, weniger des zweiten Astes des linken Trigeminus, namentlich Auge, Lider, Nasenrücken und Nasenschleimhaut betreffend…ħ. Grösseres Volumen der linken Zungenhälfte bei ruhiger Lage im Munde.Ħ. Paralyse, später Parese des linken Stimmbandes (Andeutung von Atrophie?).ĥ. Ataxie der linken Extremitäten (nur noch angedeutet).Ĥ. Schmerzen im Nacken, zuweilen auch im linken Auge.Ģ.

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Taubheitsgefühl in der linken Gesichtshälfte, rechten Körperhälfte mit Ausnahme des Gesichtes.Ĥ. Schwindel, Neigung nach links zu fallen.Ģ. Zwei bis drei Monate nach dem Insult etwa folgender Status:ġ. His findings, alongside a detailed examination of seven brains, and the anatomical work of Henri Duret (1849-1921), allowed him to accurately localise the site of the lesion. The gentleman who is the subject of the following singular case is Dr Vieusseux, an eminent physician of Geneva…whilst in London he was induced to draw up and communicate to the Society the particulars of his own case… Marcet 1811įollowing the death of Vieusseux in 1814, Marcet writes ‘ it is much to be regretted that his head was not opened.‘ġ811 – Hermann Senator (1834-1911) described a case of a 56-year old ex-baker exhibiting the clinical features seen in lateral medullary syndrome, however could not identify the origin of the lesion.ġ894 – Adolf Wallenberg intricately detailed the clinical findings of a 38-year old man with the syndromic features. “ Lateral numbness of the face, loss of pain appreciation and temperature in the limbs, dysphasia, hoarseness, tongue problems, hiccups (which disappeared smoking a cigarette in the morning) and inclined eyelid“.ġ810 – Alexander Marcet (1770 – 1822) reproduced the case for the Royal Society. General Symptomsġ808 – Gaspard Vieusseux (1746 – 1814) recorded a detailed description of his own illness (suffered on 29th of December, 1807) at a meeting of the Société médicochirugicale de Genève. High-risk group is typically the elderly vasculopath presenting with dizziness/vertigo, loss of balance with gait instability, hoarse voice and difficulty swallowing. The infarcted area in Wallenberg syndrome is supplied by the posterior inferior cerebellar artery (PICA) usually secondary to atherothrombosis of the vertebral artery (80%), or posterior inferior cerebellar artery. Wallenberg Syndrome (aka: lateral medullary syndrome or the posterior inferior cerebellar artery syndrome) is a neurological disorder with a variety of symptoms associated with posterior circulation ischemic stroke.














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